Wednesday, August 31, 2011

last puasa last kerja

bekerja bersama

raya time. memang bz sampai nak susun kasut pon tak sempat.


tempat solat. at least ada kann?

hmm.. sedey bila ramadhan berlalu. terasa amal tak banyak masa time ramadhan. [bukan time ramadhan je nak beramal ye.]

oke. bila last ramadhan tu bermakna berakhirla tugas aku sebagai seorang penjual kasut. sedey sangat. lagi-lagi time minta maaf ngan kak nora. yela. dia kan pekerja paling lama kat situ. masa minta kerja dulu aku jumpa dia dulu la. hmm,menitis air mata ku. adoi. cover-cover bila ada customer masuk. aku ni bila dah menangis susah nak berhenti. huhu

honestly,aku bersyukur sangat dapat kerja kat situ. nak tahu tak?? uncle kasi kitorang duit raya. RM100 + kasut raya. terharu beb! tak sangka dapat bos yang sangat baik. teringat first week keje kat situ. tiap-tiap malam aku mimpi pasal kasut. maybe sebab aku masuk je kasut banyak sampai. ohh,sangat penat! tapi first week kann. so,xdela nak merungut bagai.. alhamdulillah ada juga orang nak amek aku keje. maklumlah.. bukan senang nak dapat keje ni.

bila dah keje baru tahu penat keje ngan belajar lain sangat. teringat kata-kata ayah..

"ayah suruh belajar je. bukan kene angkat batu pon kann."

ni bila aku merungut penat belajar. tak tahan laa. nanges-nanges tak suka chemistry masa skola dulu. hahaha. betul kata ayah. belajar lagi senang dari keje. at least belajar xdela lenguh-lenguh kaki,badan apa sume. just pening kepala je bila tak dapat jawapan. kerja?? ya allah.. sampai sekarang kaki aku sakit sebab berdiri terlalu lama.

hari ni 30 ogos 2011. seminggu lagi sebelum bergelar seorang mahasiswi di Universiti Putra Malaysia (UPM). apa pon tak prepared. nak kata mood raya tak jugak. takde perasaan la. hmm.. mybe penat keje tak ilang lagi kot. nak rest untuk sehari dua ni sebelum pergi shopping kat mana-mana.

*ingat tak aku pernah tulis entry pasal kasut raya yang maybe aku tu? aku amek kasut lain. nanti aku cite lagi ye. =]

Shoutbox