Thursday, April 10, 2014

cerita suatu ketika dahulu...

assalamualaikum.

dok scroll-scroll IG then tiba-tiba nampak lah kawan aku post pic basikal. dan tiba-tiba terimbau kenangan lalu. ecehh. ayat macam cikgu BM. in other word, suddenly i miss them. hmm.. ni dah macam ayat cikgu BI la pulak. hehee.

semuanya bermula disini. SMJK YOKE KUAN.

dulu aku dok asrama. tapi aku rasa aku tak cukup kuat kalau parents aku tak pantau aku. dok main je sampai result jatuh gedebuk. sakit ooo. then pastu baru nak menyesal tengok result tak seperti yang diharapkan. ayah aku kata, nak menyesal pon tak guna, benda dah jadi. so, aku pilih untuk tukar sekolah. sebelum menyesal buat kali ke 2, baik aku amek tindakan yang dirasakan wajar dan bernas sekali. semuanya berlaku dengan cepat. lepas keluar result PMR, aku cakap taknak duduk asrama. nak tukar sekolah, then ayah aku amek surat tukar kat PPD. masa tu lagi berapa hari je nak start sekolah. the best thing pasal ayah aku ni, dia biarkan aku buat keputusan sendiri. tapi dia guide la, tanya apa effect kalau aku amek keputusan tu, baik buruk benda tu then segalanya terserah kat aku. sekolah ni merupakan sekolah ke 3 aku dalam masa 3 tahun aku belajar kat sekolah menengah. heheee :p

(tenkiu ayah because let me decide what i want. you know me very well. i love you)

kenapa pilih yoke kuan? sebab majoriti student melayu kat situ aku kenal. dulu kami belajar kat sekolah rendah sama-sama. so, kuranglah sikit masalah aku untuk adapt kat tempat baru. aku.. susah sikit bila ada kat tempat baru. hehee

mereka. banyak yang dorang ajar aku. hahahaha. ajar aku erti persahabatan. walaupun mulut kadang-kadang macam takde insurans, tapi bila member susah, datang tolong. dorang.. no words can describe them. in that 2 years, we always together.

sekolah. kantin, tuisyen. motor. sawah padi. jambu batu. rumah mus. gaduh. gurau kasar. makmal.

semua tu ada ceritanya. cerita yang hanya kami sahaja yang faham :)
aku rindu korang.


my classmates. 5D2.

after bedah katak.

with them. mereka yang selalu kasi pinjam buku homework. especially addmaths. hahaha :p

too close :)

my class for 2 years.

before SPM. before I go.

last paper. SPM.

suatu ketika dahulu..

ntah apa ntah yang lawak. lupa..

raya. they came to johor. stay at my house. chat together before we sleep :)

ragher. last year :)


semua tempat ada ceritanya sendiri. sampp. smk. kmj. upm. cerita yang lain tapi cerita itu yang mengajar aku tentang hidup. lain kali aku cerita. hehee :p

kbye tu je nak cerita. assalamualaikum :)



p/s: hard disk aku kena virus. gambar korang hilang. wuuuu.. sedih. nanti kita jumpa please kasi gambar yang berkepok-kepok tu.





Shoutbox