Tuesday, November 2, 2010

cerita di UPM~




sabtu dan ahad hari tu aku n kawan-kawan aku g UPM. watpe? main CATUR BISTARI..
b4 this aku xtaw ape tu CATUR BISTARI. 1st time dgr aku ingtkn cam main chess. rpenye salah. CATUR BISTARI tu adeq beradiq monopoly,saidina n jutaria. tp CATUR BISTARI ni uniq ckit cz dye ad 3 stage. huhu.. utk maklumat lanjut anda bolehlah pergi ke KFC n beli CATUR BISTARI tu kt sne. hehe.

ok la. skang nk cte time kami pergi,ap yg berlaku kt upm n penutupnye.. :)

STARTING

ktowg g naek bas. yg xley blahnye dlm tu cme ad 7 org je termasuk ckgu n driver bas tu. haha.. lawak kowt. kmj hnye hntr 1 team je. so,mmg xpenuh la bas tu. then ag 2 org: AMAL n AJOY naek bas laen dr JB g UPM cz dowg ad hal.

sampai UPM lebih kurang kowl 3 lebih. then ktowg ditempatkan kt KOLEJ KEDIAMAN ANTARABANGSA. sume org kt c2 bkn berasal dr MALAYSIA.


ISI 1

berlatih? mestila ada! kowl 4 turun ag wat game. time ni ingt nak maen btol2 tp xjd. penat kowt dr johor g UPM. so,ktowg just rncang balik strategi yg da ada. pk cmne nk dpt dwet berjuta-juta.haha $$
pastu cm biasala.mlm tu ad taklimat psl CATUR BISTARI sampai kowl 10. then sempat ag practise maen smpai kowl 1.30 pagi. penat gler.. agak tension yer maen game time ni.. aku asyik dpt wat sumbangan je. ad skali je aku dpt beli aset. SINDORA. tp pas 2 kne jual cz xde dwet nk byar denda anta audit lewat.. bengkek je. tambah2 perut aku sakit cz masuk angin. lmbat mkn sket mulala meragam.. hehe :]





strategi-strategi ==!



ISI 2

tibe la hari yg dinanti2 kn iaitu hari pertandingan. CUAK gak la cz sume org nampak matured. rpenye kbnyakkan peserta yg msuk btanding dak degree. ktowg n dak KMKN (Kolej Mara Kuala Nerang) yg paling muda. 18 tahun..hehe.. rmai org ktowg jumpa time ni termasukla senior2 kitowg dr KMJ yg skang ni ngah study kt UPM,UTM,UTeM,UMP n mcm2 u ag. mlm sblm pertandingan tu jumpa abg fasi mse orientasi. sempat gak menemubual abg tu.haha.. aku jumpa gak abg dr USIM yg aku kenal kt fb. 1st time jmpe dye. segan la jugak! haha

mse maen tu best la gak. x stress langsung n btol2 enjoy maen game ni. tp sedey koet cz x dpt topi. btol2 time nk naek TIJARAH n JIHAD BISNES mc 2 umumkan topi da abes. huhu :'(
tp xpela. bkn rezeki aku.




b4 game



after game



KLIMEKS

keputusan game diumumkan. oleh kerana kt tgn aku 2 ad camera AIZUE so aku mmg xbrape nk dgr la apa resultnyer. best dpt amek pic org laen. haha.. (cptla AIZUE upload pic nyer). ad 2 peristiwa yg ak xley lpe time penyampaian hadiah ni.

1st time ana menjerit mse pic nye nk diambil. jd feymes jap. haha.. sume dak USM pndang ktowg cz dak USM dok sebelah ktowg.

2nd ada 1 keputusan pasal hadiah mata amal tertinggi yg aku mmg xley lpela spe yg menang. pemenangnya adalah UPM tp tiba2 UTeM marah. UTeM kte dowg punye mata amal ag tinggi. ramai gak yg buat bantahan sbb xpuas ati ngan kputusaan yg diumumkan. bkn UTeM shj. hmm,papepon congrates pd spe yg menang.



PENUTUP

pergi ngan bas. balek ngan kete. player 5 orang. banker 2 orang. lecture 1 org. so mmg xmuat la kn. tp yg xley blahnye tinggal aku n EN AZIZAN je yg balek tangkak naek kete. yg laen ilang ntah ke mne.huhu.. tp best gak. EN AZIZAN blanje mkn kt R n R SEREMBAN . kowg xdpt..haha..

2la dye cte kt UPM. seronok sgt. mcm2 berlaku tp yg penting kite enjoy. hehe..sbnrnye ad bnyk peristiwa yg aku x cerita kt cni. cte amal n alim serta latahnye yg mmg wat 1 bas 2 nk gelak n mcm2 ag. xmuat nk 2lis panjang2..haha..biarla hnya kami je yg taw.. btol x kowg :)




balik time

Shoutbox