Friday, April 22, 2011

warkah buat ayah~

mengimbau setahun yang lalu..

aku harap aku mimpi masa tu.
tapi tu la hakikat yang tak dapat diubah.

aku harap bila aku bangun segalanya kembali seperti sediakala.
aku harap apa yang aku lihat itu hanya mimpi buruk semata-mata

aku harap sangat


tapi harapan hanya tinggal harapan


itulah hakikat yang tak dapat diubah

itulah yang terpaksa aku hadapi

ayah pernah kata..

"allah tak akan uji seseorang itu kalau orang itu tak tak mampu menghadapinya. DIA yang maha mengetahui."

aku??

berat!
sangat berat!
seperti batu besar yang menghempap bahu.
beban yang terpaksa ditanggung.

dunia..

terasa gelap.
keseorangan mencari cahaya.
cahaya yang menerangi hidupku dulu telah hilang..
pokok tempat aku bergantung telah patah.


hidup..

rasa tak berguna.
perlukah aku...

TIDAK!!

hidup perlu diteruskan.

ayah..
dah setahun ayah pergi.
macam semalam segalanya berlaku.

kita kuat

sebab kita tahu ada orang lain yang lagi susah daripada kita.

cuma..
kita rindu sangat!!
terlalu rindu.

22/4/2011
al-fatihah buat HAJI MOHD ZULKIFLI BIN MOHD NOR.

Shoutbox