Thursday, April 7, 2011

anak-anak zaman sekarang.

pernah terbayang x rasa ibu mengandungkn kita 9 bulan. pastu lepas lahir kne jaga kita. bangun malam. x tido mlm sbb korang menangis x henti2.

pernah rasa x cari dwet seharian tapi hasilnya orang laen yg rasa. itulah ayah. membanting tulang siang dan malam demi kesenangan kita.

tapi..

bila kita dah besar, kita lupakan mereka. sekarang hidup kita hanya bersama kawan. mak ayah dah x berguna.

alah, orang tua.bising je kejenye.
aku dah besar. peduli apa aku ngan dorang tu.


itulah ayat yg biasa kita dengar.

tahu x, kalau kita sakitkn hati mereka neraka adalah tempat kita. lagi2 ibu.
kata 'ahh' pon berdosa ni kan pula melawan ckp mereka.

dulu..
masa kecik2..
aku pernah tanya kt mak aku..

"syurga tu kt tapak kaki ibu kn mak, abes tu neraka kt tapak kaki ayah ae"

itulah aku..
budak yg penuh tanda tanya

sekarang aku tahu
bila kita derhaka kpd orang tua kita disitulah neraka.

aku pelik..

kenapa budak zaman sekarang lebih mementingkan kawan daripada ibu bapa.
sedangkan yang bersama mereka susah dan senang adalah mak ayah mereka. ada kawan ko kisah kalau ko susah?? ada tapi sikit.

tolong laa..
selagi mereka masih hidup hargailah mereka.

tolong laa..
kalau ada apa2 biarlah mereka menjadi yg pertama

pernah fikir x kalau mereka kecil hati ko sebenarnya dah booking tmpat kt neraka. setits air mata mereka yg gugur mengenangkn sikap ko tu boleh menyebabkan ko terbakar kt neraka.

jangan nanti bila jenazah di depan mata baru nk meraung.
DAH X GUNA!!

beruntung sapa yg masih ada mak dan ayah

aku..
cuma ada mak

wasiat terakhir ayah..
jaga mak baik2 ye..

Shoutbox