Saturday, October 29, 2011

cikgu part 2

oke. ni sambungan entry cikgu part 1.

sebenarnya aku buat assignment ni 2 hari. memey da cakap ngan GB da sebab ingatkan tak sempat nak buat 5 aktiviti dalam masa 1 hari. rupa-rupanya lebih dari cukup. hari 1st memey aku ni sampai dah buntu nak buat apa. yela. apa yang kita rancang tak berjalan seperti yang dirancang. terasa hidup ni kucar-kacir. buku bimbingan kelompok pulak tertinggal kat rumah. haru sungguh tapi apa yang penting COOL!

sebab aku tahu ada hikmah kenapa semua tu berlaku. ALLAH lebih mengetahui segala-galanya.

semua aktiviti yang kami pernah buat dekat klas bimbingan kelompok memang aku aplikasikan kat situ. haha

hari 1st memang nampakla gagap-gagapnya budak-budak tu bila aku suruh g depan. ada yang sampai tak keluar suara. dalam hati cakap,

'maybe sebab baru lagi kot. takpe la.'

tapi bila sembang-sembang ngan cikgu dowg rupa-rupanya memang macam tu perangainya.

OMG!!

what should I do?

hari 2nd

hari ni memang kena start buat ice breaking balek. yela kan. semalam kan tak rakam. so bermula la assignment sebenar.

alhamdulillah. selepas dengar ceramah free aku semalam barulah perasaan malu tu kurang sikit. sebenarnya itu semua atas kesedaran diri dowg gak. kalau dowg still taknak cakap aku tak bole nak buat apa. aku rasa mungkin faktor persekitaran mempengaruhi tingkah laku mereka. ni sume berdasarkan apa yang mereka tulis masa ice breaking hari 1st.

'saya anak penoreh getah je'
'saya tak pandai sangat'
'saya hensem sikit'

kalau kita hargai mereka baru dapat lihat betapa 'banyak mulut'nya mereka. haha. coklat memang aku spare banyak-banyak la.

'nak crispy tak?'

'kalau nak kena cakap kat depan.'

so. konklusinya dowg ni ibarat batu permata yang belum digilap. kena bagi semangat, push sikit baru bole gerak.

tapi yang paling best budak-budak kat situ BAIK SANGAT!

balek salam tangan.

oke. mesti kowg kata normal tapi bagi aku tak sebab..

budak darjah lain pon salam jugak. siap peluk lagi. ohh,memang terharu sebab rasa dihargai. hahahaha

sebenarnya ada banyak sangat nak tulis. TERLALU banyak!!

tapi..

biarlah jadi rahsia aku ngan budak-budak tu ^^,

kowg,
akak beruntung kenal kowg. walaupun kowg kata kowg ni budak ulu. kita ni sama je =]


Shoutbox