Friday, October 28, 2011

cikgu part 1

assalamualaikum readers ~.~

bila baca tajuk entry terasa 'cikgu' la sangat kan.. hahaha

al-kisah bermulalah assignment bimbingan kelompok aku di SK KUNDANG ULU.

ohhh, hari first menjejak kaki ke sekolah nervous usah cerita. memang nak meletup dadaku. tapi muka kena cool. barulah macho. betul tak? hahaha [erkk, aku perempuan bukan lelaki XD]

masa tu hanya 23 orang pelajar saja yang datang. jumlah sebenar ada 27.

0oOoppsss..

lupa pulak nak cakap. aku buat assignment ni ngan FAHIMAH. so, kteowg pecahlah kepada 2 kumpulan. yela.. ni kan assignment individu. bukan berkumpulan. lecturer pulak kata max 11 pelajar je. tapi tak pe kot lebih sorang dua. [skeati ko je] hahahaha

aku amek 11 orang. FAHIMAH amek 12 orang.

sapelah budak-budak bertuah tu:

zul.azri.amin.haqim.azim.hanif
sopiah.miza.wani.ezrin.athirah.

alhamdulillah. mereka semua baik sangat. tapi aku berdepan dengan MASALAH BESAR!
  • sifat malu yang extrem.
  • ada pelajar yang tak tahu membaca.
  • kamera tak boleh rakam. max 4 SAAT !

oleh kerana aku ni cool kan so aku redah jela. aku memang suka bab redah-redah ni.

MALU?
-memang nak kena kasi ceramah FREE ni. my febret part. haha

TAK TAHU MEMBACA
-hmm,aktiviti kene ubah ni. unfair kalau aku teruskan jugak dengan aktiviti membaca.

RAKAMAN
-oke. tak yah rakam. COOL kan. haha

walaupun tak boleh rakam, aktiviti kena diteruskan jugak. sepanjang aktiviti tula aku dapat kenal pasti kelemahan dowg. 

tajuk modul aku ialah 'AKU ANUGERAH TUHAN'.

aku nak bagi kesedaran kepada mereka bahawa mereka itu istimewa. SANGAT ISTIMEWA! jangan berasa rendah diri kalau awak tak pandai. jangan fikir orang lain hebat dan awak tak setanding mereka. sebab setiap manusia ada kelebihan masing-masing. cuma awak yang tak sedar.

azim dan ezrin merupakan atlet sekolah. tapi mereka pemalu. tapi takdelah extrem sangat pemalunya.

paling tak dapat aku lupakan seorang pelajar menangis semasa aktiviti dijalankan. waahhh, cuak seyh! anak orang kot! dan dia mempunyai sifat malu yang sangat extrem. 

BERJAYAKAH AKU MENGUBAH MEREKA?
CAPAI KE OBJEKTIF MODUL AKU?

sambungan entry seterusnya. haha



Shoutbox