Friday, October 7, 2011

yg mana satu?

duit PTPTN dah masuk. HOORAY!!

oleh kerana aku ni kene buat banyak program luar yang sangat memerlukan aku take a pics n make a video maka aku nak la beli handy cam.

nape tak beli DSLR je?

sebab DSLR lebih fokus kpd amek gambar. aku nak amek video banyak ni. pics tu sikit-sikit je. kalau guna fon pon bole. video? 1 jam 1 aktiviti. bole ke aku buat banyak aktiviti guna fon je? dah la kene submit video nya. nak la jugak hantar yang best quality video. senang sikit lecturer nak kasi markah.

tadi aku tanya akak aku. tahu tak dia cakap pe?

"better beli iphone tak pun ipad."

hah? nape pulak?

"senang nak buat kerja. banyak function. baik beli sekarang sebab banyak lagi duit ko tu. kang nanti abes tapi tak nampak ko beli apa."

hmm..

handy cam - rm 400++
ipad - rm 1499++
galaxy tab - rm 1300 [harga yg abg aku beli]
iphone - rm 1500++

kalau ikutkan handy cam lagi murah. hmm,penting ke benda ni? sekarang cam better beli handy cam je. tapi untuk jangka masa yang panjang camne?

ak try la cari maklumat psl benda-benda ni. terjumpa la blog mereka-mereka ni. tryla baca =]
samsung galaxy tab
ipad apple

hmm, nak beli ke tak? ke tak payah beli langsung?
*aku bukan gila gadget. so tak berapa nak tahu apa benda alah ni =p

Shoutbox