Thursday, October 13, 2011

apa yang saya rasa

mungkin ada hikmah bila dia pergi dan saya yang melihat dia pergi, menguruskan jenzah dia, dan buat semua yang tak pernah saya buat. seriosly, saya rasa ada satu batu besar kat bahu ni. saya rasa saya bukan seorang budak lagi.

I AM A BIG GIRL NOW. big girl cannot cry.

itulah yang saya cakap kat diri saya.

penat? ofcoz la.
putus asa? never!!

sebab saya kuat.

cuba baca dr cinta punya blog.

"Namun, perpisahan yang kita lalui merupakan satu titik mula pada satu kehidupan. Bukan satu pengakhiran. Bukan jua noktah kehidupan. Boleh jadi, kita berpisah dengan kedua ibu bapa kita untuk tempoh belajar ini ialah supaya kita menjadi lebih berdikari. If selama ini kita sentiasa hidup dengan bantuan mereka, sekarang kita perlu belajar hidup sendiri, mengurus hidup sendiri. Dan mungkin jua Allah ingin melatih kita hidup di atas kaki sendiri supaya apabila satu hari nanti apabila kedua orang tua kita diambil Ilahi, kita tidak cepat melatah untuk terus hidup. See? =)"
-dr cinta yang tulis 


saya manja sangat. ayah saya kasi semua yang saya nak [kalau mampu la]. saya nak pergi mana dia yang hantarkan. bas? jarang sekali oke.

tapi..

saya kene independent bila dia dah takde. saya menangis bila kene drive alone masa buat medical checkup. saya rasa saya sorang-sorang.

tapi saya lupa..

maafkan saya sebab saya lupa ada orang yang lebih teruk ujian yang mereka terima.

takpe. saya belajar berdikari. saya belajar jadi kuat. saya belajar kenali diri [walaupun saya tertanya-tanya siapa saya ni]

ALLAH takkan uji hambanya kalau DIA tahu hambanya itu tak kuat.

maknanya saya sangat TABAH untuk hadapi ujian ni.

walaupun sudah setahun lebih perkara itu berlaku, saya rasa macam semalam ia terjadi. 

Shoutbox