Friday, June 24, 2011

kalau laa...

pernah tengok cerita 3 idiots?

laskar pelangi?

sang pemimpi?

tahu tak persamaan ketiga-tiga muvie diatas?


  • pasal student yg miskin belajar sampai berjaya
  • keseronokan belajar
  • persahabatan
  • ada selit sikit elemen kekeluargaan dan percintaan
  • ni sume bukan muvie malaysia
dala.. xyah banyak-banyak. haha

oke la. apa kaitan ketiga-tiga muvie tu ngan aku??

sebenarnya aku nak komen sikit pasal muvie-muvie yang malaysia hasilkan. tak dinafikan. TERBAIK KOT!

cuma..

terlalu banyak filem genre aksi yang dihasilakan. bukannya takde nilai-nilai murni dalam filem-filem tu. ada.. 

tapi..

sedar tak budak-budak zaman sekarang  belajar kebanyakan benda melalui mata. kemudian diaplikasikan menggunakan anggota badan.

kl drift
bohsia
impak maksima
kongsi
kl gangster

aku da tengok da filem-filem ni kecuali kl gangster. ni sume filem aksi. ada adegan tumbuk-tumbuk. kalau tak g cinema kat umah pon boleh tengok. astro kan macam-macam ada. aku ni cucu ketiga. maklumlaa.. mak aku anak sulung. so, adeq-adeq aku ngan sepupu-sepupu aku kecik-kecik lagi. yang tak tahannya bila tengok cerita-cerita cm tu diorang ni kadang-kadang aplikasikannya kat aku. 

saket taw!!

takkan aku nak lawan balek kot. budak kecik tuu. t mak aku mara. ngan budak kecik pon takmo ngalah. hmm..

bukan tak boleh hasilkan filem-filem cm tuu. BOLEH. best jugaklaa. antara banyak-banyak tu aku suka kongsi. ada lawak sikit filem tu. 

tapi..

umur-umur dak cm aku ni sesuai laa. dak-dak kecik tak brapa nak sesuai.

apa kata pengarahpengarah kat malaysia ni perbanyakkan filem-filem yang berkisarkan tentang pendidikan. itu lagi bagus. benda-benda yang negatif pon tak banyak sangat ditunjukkan.

hmm, itu hanya pendapat aku. apa yang aku rasa sebagai seorang penonton.

terfikir gak.. 

ntah ada orang kisah ke tak ngan apa yang aku tulis ni. maklumlaa.. blog kecil je. hihi

oke laa.. tu je nak share.

bubbye n assalamualaikum.

Shoutbox