Saturday, June 25, 2011

cara nak jimat duit.

apa transport yang korang guna?

motor?

kereta?

basikal?

public transport?

hmm, sebenarnya nak cerita pasal minyak petrol la..

aku g keje naek kete. yela kan. balek kan malam. kalau naek moto bahaya. lagipon moto takde. adeq aku bawak g skola. lesen moto pon aku takde. hehe =]

setelah membuat prbandingan antara minyak BHP n PETRONAS, aku dapati kalau guna PETRONAS lagi jimat sikit. kalau guna BHP, isi rm10 pon kadang-kadang meter tak naek. hmm, sabo jela.

aku kan keje kat kedai kasut je. gaji pon ciput. ko da keje. da dapat gaji. nak mintak kat mak lagi ke? tak malu ke? ada duit guna la duit sendiri. betol tak?

oleh kerana gaji tak berapa nak banyak so terpaksa la berjimat cermat sikit.

tapi..

PETRONAS ni jauh sikit ngan umah aku. kalau da kat E tu isi jugak guna BHP. 15 minit dari rumah aku baru jumpa PETRONAS.

tapi takpe la. dekat je ngan tempat keje aku. alang-alang g keje isi minyak sekali. hehe :)

oke. tu je nak share.

bubbye n assalamualaikum.

Shoutbox