Wednesday, May 25, 2011

me + UTHM = interview

seperti yg kamu-kamu sekalian tahu, aku ada temuduga cikgu kt UTHM harini. hmm, jmpe gak dak matrix kt situ. yg xley blah jmpe ngan rumate azira n iza [my classmate]. name dye IMAH. mse mula-mula sampai tu tegur-tegur laa orang yg kt sekeliling tuu. cigu kann.. mana bole sombong. hehe.

mula-mula tnya dye dr matrix mana. dye ckp KMJ. owh, same laa kite.

tiba-tiba dye ckp patut laa cm pena jumpa. tapi kat mana ye. dye tnye amek course apa n class apa. aku ckp laa   amek acc class A9. then, dye ckp patut laa. pena dtg bilik ye. ni rumate azira n iza. haha.

kecik je dunia ni.

temuduga bermula pada pukul 9.00 pagi. tapi kene dtg awal 30 minit.

pukul 9.00 pagi tepat baru aku sampai. hmm, naseb baek tak sesat. kalau tak, ntah jd apa lak kann.

aku adalah org yg terakhir. so, ada masa prepared apa yg patut. baca laa gak buku medsi yg tak khatam lagi tuu.

SEMASA INTERVIEW~

ceritakan tentang diri anda..

nama saya............
hobi saya berkhemah. tu sahaja~

terangkan tentang pendidikan selepas SPM

saya melanjutkan pelajaran di KOLEJ MATRIKULASI JOHOR dalam bidang perakaunan............................................

ntah apa ntah ag.

yang tuu dlm bm. part bi pulak...

he talk about sekinchan. the peaceful place because have a lot of paddy field.

am i proud to sekinchan? then, why i don't want to become a farmer?? why i want to enter the stress world full of numbers??

because i love math! this is my soul, my world.

buntu aku dibuatnya. =.=


oke tak jawapan aku tuu??  hehe

tapi bila difikir-fikirkan lagi sebenarnya soalan tersurat tuu ialah kenapa aku nk jd cikgu. hahahahaa

pengetahuan am juga ditanya. 

u know what happen to mesir??
yes, i know.

north africa, libya??

what is the first country involved in the transfer of power?

[ni ayat edit sendiri. not exactly the same oke!]

ngan muka konfiden + gagap-gagap - broken english aku pon jawab jela. 

aku tak suka sangat baca paper sebab kadang-kadang berita dlm tuu cm mengarut-ngarut je. lagi-lagi pasal politik. ntah apa-apa ntah. naseb baek aku ni suka gosip-gosip ngan kawan aku pasal apa yang berlaku kt sekeliling. so, sedikit sebanyak membantu jugak la. hehe

then, aku ni mohon pendidikan matematik [UPSI] n bachelor pendidikan (bimbingan dan kaunseling) [UPM] tapi dye suruh aku aja acc. 

cuba awak ajar kami yang org kampung ni pasal debit dan kredit.

aku pon buat muka confident aja jela apa yang patut.

[confident tuu penting :) ]

debit dan kredit ni berbeza antara bank dan syarikat. kalau bank debit ni tolak n kredit ni tambah. syarikat pula terbalik ngan bank. blablablabla..........

tuu la antara benda yang aku aja kt panel tuu. 

apa pon last skali dye ckp banyak-banyak berdoa and buat solat hajat.

aku berpuas hati. aku dah buat yang terbaik. alhamdulillah. 

kalau rezeki aku dalam bidang pendidikan aku akan cuba jadi cikgu yang terbaek. kalau tak, memang dah ditakdirkan akuejadi lecturer laa samada dalam bidang acc atau math [i luv numbers]

yang penting aku redha dan bersyukur dengan apa yang aku dapat :)

yang penting happy kann??




Shoutbox