Saturday, May 7, 2011

hari pertama aku kerja~

khamis:

tokey kedai: awak bole dtg x esok kerja?
aku: xbole. esok ada hal. sabtu la.
tokey kedai : ok la sabtu. 9.30 dtg taw.

sabtu. 9.30 am

bermula la kerj aku sebagai..

hmmm, nk ckp apa ye? nama kerja ni apa ae?

promoter?

sesuai ke?

kerjanya:

  • layan pelanggan
  • susun kasut
  • kemas store
  • kemas kedai
[termasukla menyapu,lap lantai,lap kipas. tp sumenye dilakukan bersama-sama.]

yang pastinya kerja kat kedai kasut.

BEST KE?

best!

sebab ada kawan. xdela bosan sangat. dak2 nye pon baek. tokey pon baek. nak sembahyang pon senang. x banyak songeh la senang cter.

kerja dari kol 9.30 am - 9.30 pm. tapi ada rehat 2 jam. so kiranya kerjanya cuma 8 jam jela.

arini bisnes oke. customer rmai la gak. tapi ktowg ada masa gak dok lepak2. tapi sekejap jela. kasut baru banyak sampai arini. terpaksala susun. oleh krn aku dak baru, x banyak yg aku ley tolong. sebab xtaw nk watpe kann. tapi penat la jugak pasang rak baru kt dlm store. panas! mandi peluh aku. yang beshnye uncle kasi upah. dye kasi dwet kasi ktowg beli pape. huhu. sukanya >.<

aku harap xde masalah la kerja kt kedai ni. hehe

oke! tuu jela entry ntok kali ni. bubbye~

n assalamualaikum

Shoutbox