Thursday, August 8, 2013

5 scene yang menarik

scene yang menarik sepanjang aku bekerja sebagai seorang penjual kasut.

5

customer: dik, dik.. kasut ni ada tak? kasut ni? kasut ni. (sambil tunjuk 2, 3 pasang kasut)
aku: ada ada (panjat kerus, naik turun tangga, tarik kotak)

at last..

customer: takpelah dik. tengok dulu ye.
aku: astaghfirullahhalazim... -.-*

4

customer: (cakap kat anak dia) adik pilih lah nak kasut mana. mama tak kisah.

bila anak dia pilih..

customer: mama taknak kasut ni. tak cantik, tak tahan, tak murah dan macam-macam tak lagi..

scene ni berakhir dengan anak dia menangis sebab nak kasut tu jugak or kami kena cari kasut yang mak dia nak dia pakai or at last beli jugak kasut yang pertama kali kami amek. -.-*

3

bahagian seliper
customer: haaa.. dik, ni cantik. ni cantik. (sambil selongkar sume seliper nak tengok saiz)
aku: nak cari saiz apa kak?
customer: takpelah dik. anak akak saje je main-main.

seliper terabur kat rak. -.-*

2

customer: kasut ni harga berapa?
aku: rm200++
customer: mahalnya! (sambil berlalu pergi)

yang part ni dulu aku pernah kena marah tiba-tiba dengan customer. perghh.. kasut kulit kot. mana ada barang baik harga murah. plus bukan aku yang tentukan harga tu.

1

customer: dik, cari kasut ni saiz ni dengan kasut ni saiz ni.
aku: ni kak saiznya. saya letak kat kaunter ye.

kedai dah nak tutup. kasut tu still dekat kaunter tapi customer tu hilang entah kemana.

uncle: ni kasut letak balik tempatnya. takde orang mau beli.

bila letak balik kasutnya tiba-tiba.. ada customer masuk. muka macam kenal.

customer: kasut lelaki tadi mana ye? saya lupa nak bayar tadi. dah nak sampai rumah baru teringat.

-pon boleh begitu. hahahahaha-

yang pasti, kesabaran yang tinggi amat diperlukan bila kerja macam ni. dahlah puasa. penat. naik turun tangga pergi amek kasut kat tingkat atas tu berpuluh kali. habis berguguran lemak di badan. terus slim! haaa.. muat baju raya aku nanti. hehe.

okaylah. sebenarnya ada banyak lagi scene yang menarik sebenarnya tapi cukuplah ni je. heee :p
assalamualaikum. byebyebye



Shoutbox