Friday, July 26, 2013

semester 4 tahun 2.

assalamualaikum.

buat pelajar UPM, harini result kita keluar. tahniah kepada sesiapa yang dapat dekan. kepada yang tak dapat dekan, awak ada lagi peluang nak berjaya. ada lagi sem-sem yang akan datang tu kan. kecuali untuk final year la. hehe.

aku --> alhamdulillah experiment aku dengan wani berjaya. kalau korang baca post-post yang lepas korang boleh tengoklah betapa aku malas dan taknak baca buku bila esoknya ada paper. kawan aku si wani ni lah yang sibuk paksa aku baca buku. well, takdelah dia paksa teruk-teruk tapi bila aku tengok betapa dia rajin pergi study.. tu sedikit sebanyak mempengaruhi aku.

kalau dia boleh study kenapa aku tak boleh?
kalau dia boleh kenapa aku mesti give up?
kalau dia boleh dapat result yang cemerlang kenapa aku tak boleh?

aku tak nafikan mindset memainkan peranan yang penting dalam kehidupan kita. bila mindset kita -ve, maka -ve lah perlakuan kita. ni namanya kuasa minda ^.^

so bila dah malas tahap kritikal tu apa yang aku buat?


  • main game.
  • tidur
  • muhasabah diri

sebab apa aku buat benda-benda ni? sebab aku rasa nak muntah bila pandang buku. seriously i'm not ulat buku. i hate read a books. especially about the facts. ohh.. bosan gila nak mati!

tapi sampai bila aku nak layan perasaan malas tu? sampai bila aku nak layan yang aku suka nombor gila-gila dan aku tak suka baca buku?

terima kasih wani sebab experiment berjaya. sebab awak rajin, saya nampak diri saya malas. sebab awak sentiasa berusaha awak buat saya fikir kenapa saya perlu menyerah. terima kasih banyak-banyak :D

done for 2nd year. i have another 2 years at UPM. wish me luck. misi memburu diteruskan supaya tak payah bayar PTPTN. heee :p

okay. tu je buat masa ni. assalamualaikum. byebyebye



Shoutbox