Saturday, August 31, 2013

raya jauh: episod 2.

assalamualaikum.

haa.. ni nak sambung citer yang tergantung tu. oleh kerana rumah musfirah rumah first, maka rasanya makanan berat tu perlulah dibuat. so, mus kata nak masak bakso. cadangnya malam sabtu tu masak then tinggalkan dlm rice cooker. then keep warm jelah kuah bakso tu. tapi malangnya kami malas sangat nak masak. melingkar depan tv sambil gossip-gossip dengan nisa. nisa call mus tapi cakap ngan aku. hee.. hari sabtu tu tak buat apa sangatlah. petang tu nak tengok wayang dengan muiz n zahirin tak jadi. nak keluar dinner dengan am pun tak jadi. takpelah. nanti kita lepak baik punya kat rumah aku pulak ye. hehehe :p

okay. oleh kerana kemalasan tahap kritikal melanda diri malam tu, maka esok pagi-pagi lepas subuh terus masak. pukul 8.30 pagi dah siap dah buat air apa sume. bila aku siap mandi segala bagai tu tiba-tiba mira dah sampai. okay dah pukul 9. menepati masa betul dia tu. hehe. next, sasa, neneng, rina n pektong sampai. tunggu punya tunggu, pukul 10, am sampai. then barulah muiz, zahirin, hakim, amer sampai. lepas tu dayah ngan ogy pulak. makin bertambahlah orang kat rumah mus tu. hee.. tetiba rasa macam ehh, dah besar sume orang. muka dah matured. makin vouge, cantik, hensem, tembam, bergaya. weyhh, kita dah besar weyhh. macam baru semalam je darjah 6. naik basikal g sekolah. huuu.. cepat masa berlalu.

okay. dah pukul 11. kalau lepak rumah mus lama-lama kang tak habis beraya pulak rumah orang lain. masa nak keluar tu nazri, arep n arep aini sampai. kesian depa. tak sempat nak rasa bakso mus. next rumah, rumah mira. ada rambutan kat rumah mira. mira petik sendiri petang tu kat depan rumah. hahaha.

 lepas tu rumah dayah. dayah masak speggati dengan puding trifle. wahh bandar uolls. hahahaha

banyak rumah jugaklah kami pergi. rumah asyraf, amer, cikgu ros, ogy, arep then lawat azizah chia. dia baru lepas bersalin. bila kat rumah zizah, sume orang kerumun tengok baby dia. hee.. comel :)

pukul 6 baru kami balik rumah. hmm.. ingatkan nak pergi rumah cikgu norizan tapi tak sempatlah pulak. dah petang sangat. dorang belum solat asar lagi.

cikgu, saya minta maaf tak dapat pergi rumah cikgu. saya nak sangat jumpa cikgu tapi tak rezeki kita nak jumpa. saya tahu cikgu tahu saya ada kat sekinchan. seriyes rasa macam tak sedap pulak tak jumpa cikgu. ingatkan nak jumpa cikgu hari sabtu tu tapi ada sekolah ganti la pulak. nak call cikgu tapi no telefon cikgu dah hilang lah pulak. maaf cikgu. inshaallah next time kita jumpa ye cikgu :)

-bajet macam cikgu baca blog aku je-

okay. sebenarnya malam tu ada lagi 1 rumah yang aku ngan musfirah pergi. rumah am. lepak kejap kat situ dengan ijat, arep, asyraf n zahirin sebelum dorang g main futsal. then masa nak balik tu dapat jumpa paan kejap. hee :)

bukan semua benda aku tulis kat sini. dengan gelak nak pecah perut masa sasa amek pic, pasal gosip petang dekat rumah mus, pasal internet, wechat, instagram dan segala macam tu. cukup hanya kita je yang tahu yang lain-lain tu. walaupun kita tak lepak lama sangat tapi yang tak lama tulah yang berharga. k korang, next time rumah aku. hahahaha

oraite. settle entry yang tertangguh. kbye uolls. assalamualaikum :)



the girls :)






Shoutbox