Wednesday, April 17, 2013

belajar dari kesilapan

assalamualaikum.

sekarang minggu esaimen berlambak-lambak. present berderet-deret. report bertimbun-timbun.


karya tak berapa nak seni :p


arrrgghhhhhh!!!

tension oi!!

huu.. ada satu subjek ni. nama dia falsafah pendidikan. sebab cikgu kan.. wajiblah pendidikan tu. masalahnya sekarang aku tahu apa tu falsafah. tapi acane nak buatnye? how to create or write philosophy? i don't know. ohhh, someone please teach me!

seriyes aku rasa "eh betul ke ini falsafah?" bila aku tulis esaimen ni.

DARE TO WRONG!

orang cakap bila kita silap, masa tu lah kita belajar. dan aku paling tak berapa suka buat silap. huuu.. acane ni?

tapi.. lebih baik silap daripada tak buat apa-apa. kann?

lebih baik aku siapkan esaimen tu daripada kosong aje. lebih baik silap sebab nanti aku tahu kat mana salah aku daripada aku tak buat apa-apa dan cakap kat dr aku tak faham. at least i try to do something then be silent and do nothing.

actually i do ask my lecturer but i still can't get it. philosophy is not easy than i though. it is about wisdom. something that we think about it deeply and not roughly.

sesungguhnya saya bukan budak sastera tapi saya belajar untuk menjadi seorang pencinta ilmu. so, better u do your assignment. then ask dr is that correct or not. kalau salah pun masih boleh dibetulkan..

oraite. nak sambung buat esaimen. kbye. assalamualaikum :)



Shoutbox