Saturday, March 12, 2011

bila semua bersatu~

catur bistari + cendol + derma darah = adush,saket kepala ku..

hari yang paling cbok ialah hari jumaat n sabtu ni..

taw x nape?

of coz x taw klu ko bkn dak KMJ.. hehe =p

ok lar. aku cter ae. ad MISI kt KMJ ni.

MISI 2 ap? =="

MISI 2 emmm, ala.. emm,hehe.. lupe lak name pnjang dye ap. kang salah 2lis kang segan lak. hehe~

k la.. aku simpulkan jela ae. MISI 2 adalah sebuah program yg dianjurkan oleh unit sastera ikhtisas. ad banyak aktiviti yg dianjurkan. antaranyer ialah CATUR BISTARI (CB). aku x jadi player cz lecturer x kasi. sedey je kowt. tp aku jd fasi. hehe. besh jugak la aja dowg maen. tibe2 teringat UPM. hehe.. tahniah kpd HASAN dr A1T2 yg menang aset tertinggi sebanyak RM 50 ribu lebey. [sory x ingat actual amount cz busy gler ngan cendol]

ok.. 2 jela nk cter pasal CB. skang kte cter pasal cendol lak.

pihak KMJ ad gak sediakn gerai ntok ktowg berniaga. tapak RM 50 ntok 3 hari [jumaat,sabtu n ahad]. klas ak jual cendol. bhn mentah langsung n bhm mntah x langsung diperolehi dr makcik aku. buruh langsung n buruh tak langsung dak klas kami sndiri. overhed perkilangan... eh,mne ktowg x buka kilang laa..hehe.. sume istilah account kuar~

mmg penat gler kot berjual ni. mmg hebat ar spe yg stay jual cendol ni. sowy la aku jap2 ilang. bukan sengaja aku tnggalkn kowg. sowy sangat2.

keuntungan lom dikenalpasti ag cz ktowg lom baya ag dwet ntok bhn mentah [ABB]. tp skang ni kt tangan da ad lebey kurang RM 800 lebey la. modal ktowg cume RM 220. so,mmg berbaloi la. hehe. [sukenyer >.<]

ok. 2 jela cter pasal cendol. nk cter pasal bnde laen lak.

ari jumaat time kuliah amal ad g taw spe nk derma darah 2lis name kt 1 borang ni. aku ni x pena langsung derma darah. aku ckp la ngan dye: "t abesla darah aku. cmne aku nk idop".

hehe. tp lastnyer aku g gak derma darah. nk taw cmne rase owg derma darah. n at the end rupe2nyer besh!! x saket pon. hehe =p

tp cian. ad gak yg pengsan. salah seorangnyer kwn aku. k,kt cni aku nk g taw org2 yg x ley derma darah:

1. org yg period [perempuan shj]
2. org yg x cukup haemoglobin dlm drh. means darah dye x cukup pekat. [rndu bio]
3. org yg x cukup berat bdn.
4. org yg saket.

sebab2 org pengsan time derma darah pulak ialah:

1. x breakfast sblm derma darah [ktowg drma darah pagi]
2. emm,da x taw da.. hehe

hmm,bnyk sgt bnda yg aku blaja. so, kowg jgn takot wat benda baru. klu x sampai bila pon kte x taw cmne bnda 2 sbnrnyer. jgn dengar ckp owg laen cz laen owg laen rasanyer.. =]

tp pas derma darah 2 mybe kowg rse bdn kowg x selesa. cthnyer pening2 ke. tp tgk owg gak la. spe2 yg kuat dye x pape pon. aku ni je yg lemah sket. huhu

k la. smpai cni jela entry kali ni. penat la 2lis panjang2.


* pic x dpt nk diupload cz sume pic kt camera kwn aku.

Shoutbox