Tuesday, July 19, 2011

saya rasa...

hmm,ble dpt msk u rae suka gler!! yes, happy kot!

tapi..

bila tgk fees..

mak'aih.. mahal kot. upsi murah gila berbanding upm. jeles seyh ngan dak upsi.

tapi..

rezeki aku kt upm. bukan upsi. so, terima seadanya. alhamdulillah.

nak story sikit pasal scholarship.

oke! kepada budak fakulti pendidikan xley amek jpa. mara pon tak bole amek unless ko amek private college.

aku pilih ipta. amek pendidikan lak tu. af coz aku tak ley apply jpa and mara. sadis kot ble dgr. tak kan nak buat ptptn pulak. mahal kot.t da keje abes dwet baya pt je. dala gaji cikgu tak berapa nak mewah sangat. setakat 2-3 k je kann.

pengetahuan pasal scholarship memang cetek sikit. da sedey da. cmne ni. yuran mahal kot. tak kan nak nyusahkan mak. dala ada orang cakap duit pt tu tak laa sebanyak mana. da tension da.

hmmm, luckily aku masuk group upm intake 2011. cik hasya yang recommend kat aku. melalui senior-senior upm, kpm ada sediakan biasiswa atau pinjaman untuk sape yang amek pendidikan. biasanya sholarship ni tak kira laa jpa ke ape pihak u akan inform bila kita da masuk u.

ni satu ilmu baru yang aku dapat.

"owh, begitu. patut laa fakulti pendidikan tak bole mohon jpa."

tapi..

takut jugak kalau terlepaskan. rugi je kalau tak dapat mohon..
[padahal pointer bukan bagus mana. cm dapat je.]

sekarang tengah men'google search'. mne la taw jumpa apa-apa yang patut. huhu

oke.

tu je nak share.

bubye n assalamualaikum

Shoutbox