Monday, November 29, 2010

dari johor ke selangor~

selangor..

hmm.last time aku g sne mse bln 3 time amek result spm kt skola. pas masuk mtrx,idop aku cuma di johor. yela,aku kn da pndah kt johor. then,dok kt mtrx ni x banyak cuti. nk balek kampung kt kelantan pon x smpat. da 2 thn aku x balek sne.. huhu.. sedey je.

ok la. skang ni nk cter nape aku g selangor. ada apa kt sne?

hehe.. pelajar perakaunan kolej matrikulasi johor (KMJ) telah mengadakan lawatan ke kolej matrikulasi selangor (KMS). ish,baku plak ayat aku 2. hehe

kami g sne slama 3 hari 2 mlm. bnyk sgt peristiwa yg berlaku sepanjang kami berada kt sne. yg pasti best gler cz aku dpt jumpa rmai member aku kt sne. yela.. kn aku skola kt selangor. majo dak KMS adalah dak selangor. cm KMJ gak. majo dak cni dak johor. rmai kowt yg study kt KMS. tp aku x dpt jmpe sume kwn aku 2. aku just jumpa mus,nisa,mal,nisa khai,ain,jeha,j n qila. tp xpela. fb,skype,ym kn ad. nk contact wat je webcam. senang cter. nk g mah dowg? hmm,xtawla ble. mse mah dekat pon jarang g ni kn plak ble da jauh. hahaha

ok la. meh cni aku cter apa yg aku wat kt sne. yela.lme tu 3 hari hari 2 mlm. kann??

1st day

kami bertolak dr KMJ lebih kuarang kowl 6 ptg. smpai kt KMS kowl 10 mlm. sempat gak singgah kt R n R seremban ntok solat n mkn. mse mula2 smpai tu apa yg mampu aku ckp ialah mak aih,besar gler. hehe.. KMS mmg besa. SANGAT BESAR!! bagi aku. org laen punyer pndangan aku xtaw. kami pelajar pmpuan ditempatkn di asrama polaris. best kowt tmpat dowg. yela,1st batch kn. sume baru. then,aku tros jmpe mus! rndu gler kowt kt dye. hmm,jgn pk bkn2 ye. mus 2 pmpuan. name dye SITI MUSFIRAH. hehe.. tp jmpe jap jela cz pastu ad perjumpaan. abes je perjumpaaan tu aku pon balek bilik. tidoo.. sok ad banyak aktiviti.

2nd day

aktiviti kami time ni ialah g melawat kilang JAEZ,KOPI FAMA n MAHA International.

kilang JAEZ tu kilang wat kerepek. selain 2 dowg ad gak keluarkn produk laen spt nata de coco,minuman berkarbonat n kordial. kerepek dye best. aku bli. bru je mkn td. hehe~
kt cni ramai gak yg borong kerepek. ad cikgu aku tu blanja air gas. sukenyer (>.<). name ckgu 2 dirahsiakan. hehe

KILANG KOPI FAMA. name pon kilang kopi kn.. mestilah produce kopi. hehe. tp ktowg xtgk pon cri dye wat kopi 2. ktowg just tgk dye packing kopi 2 je cz pengeluaran da siap. hmm,xpela. xde rezeki. hehe
after that ktowg g UPM. tgk MAHA international. time smpai je kt UPM tros ingt time kotwg maen catur bistari aritu. hahaha~ lawak ble teringt balek time kt UPM mse maen catur bistari 2. 2 1st time aku g MAHA. ya Allah,rmai gler org. besar kowt MAHA 2. sblm ni cme dgr ckgu ckp je mse kt skola. bnyk gler brg yg dijual kt c2. beg,tudung,baju,kasut,pokok,ikan n mcm2 ada.. rambang mata tgk. klu ikotkn ati mmg nk borong sume. tp ble buka je purse tros xjd. dwet ad rm50 je. kt bank pon da kering. elaun lom msk. cmnela nk borong bnyk2. hehe. penat kowt mse kt MAHA 2. yela tmpatnyer besar. penat round 1 tmpat 2.

sptutnye ktowg g butik. tp ntah nape ntah xjd. hmm,musykil2. pas g MAHA ktowg tros balek ke KMS. smpai lebey kurang kowl 7. hmm,xsmpat ag jmpe kwn2 aku tu.

mlm 2 ktowg ada aktiviti ngan dak KMS. ikot perancangan spptnye ktowg pakai bju kurung. tibe2 kne pakai t-shirt. wah,mseb baek aku bwk bju lengan pnjang. klu x mmg aku pinjam je baju mus. hehe..

mlm ni aku jumpa qila,ain n nisa. lme gler x jmpe dowg. rndu sgt2 ngan dowg. kowg thanks cz luangkn masa ngan aku. thanks ain n qila cz temankan aku smpai kowl 1 pg. penat aku cter kt kowg smpai aku da xde suara da..hehe

3rd day

ni ari last ktowg kt KMS. pg tu ada game volleyball ntok pmpuan n bola sepak ntok laki. KMJ vs KMS. pemenangnyer of coz KMS. sje je kc tuan rumah menang. hehe..
thanks mus temankan aku pg tu. sayang ko sgt2!! ble aku jmpe ko ngan nisa teringat time kte skola dlu. rndu gler ngan skola. ble aku teringat skola je mst aku teringat ayah aku skali. :')
thanks kowg cz ingat aku lagi. sudi jumpa aku. aku happy sgt dpt kwn cm kowg! siyes ssh gler nk jmpe sahabat cm kowg. kowg baek sgt. thanks kowg~

Shoutbox