Thursday, December 2, 2010

saya rindukan dia~



alhamdulillah~

result PSPM (final sem 1) da kua. result? gempaq ke?

alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi. pointer aku ok. xdela trok sgt. even tak dpt 4 flat pon xpe. yg penting aku berusaha dan itu hasilnya. (",)
bila result kua aku teringat ayah. aku tak sempat share berita gembira ni ngan dia. aku tak sempat tgk muka dia tersenyum bangga. aku terlewat. dia tak sempat melihat aku disini.
tak apa. itu semua ketentuan ilahi.aku pasrah~


kita berdoa meminta matahari kepada Allah tetapi Allah turunkan hujan dan sembunyikan matahari. kita menangis mencari mana perginya matahari. rupa-rupanya Allah kurniakan matahari selepas hujan dan memberikan kita pelangi yang indah.

hmm..
bagi aku allah turunkan hujan time dia ambil ayah dari aku. ye. aku nangis. ayah umpama matahari dalam hidup aku. dialah yg membantu aku,membimbing aku,membetulkan kesalahan aku ketika aku membuat silap,menegur aku ketika aku leka. macam-macam yang dia buat untuk aku bagi memastikan aku sentiasa berada di landasan yang betul.

aku menagis mencari kenapa matahari itu hilang. kenapa mendung yang menjelma. kenapa hujan yang turun. sampai satu tahap aku putus asa. tapi ayah pesan jangan mudah mengalah. insyaallah allah bantu kita. aku pegang kata-kata ayah sebab ayah tak pernah menipu aku.

sekarang terbukti. allah beri aku pelangi yang indah. aku harap sangat pelangi ini tak akan hilang. syukur. alhamdulillah~


Shoutbox