Wednesday, October 9, 2013

mimpi

aku bermimpi masa diputarkan kembali. dan aku berjumpa lagi dengan ayah. perasaan aku? ya Allah, gembira sangat! ayah tinggalkan banyak pesanan. dan bila tiba saat untuk berpisah, aku menangis. aku menangis sampailah aku terjaga dari mimpi.

pesanan ayah terlalu banyak. dia motivasikan aku. sama macam masa dia ada dulu. ayah.. sungguh kita cuba untuk jadi kuat. kuat untuk teruskan hidup. walaupun ayah dah takde lagi..

Ya Allah, terima kasih sebab kau temukan aku dengan ayah. walaupun cuma di dalam mimpi. at least, aku dapat peluk ayah, dengar suara dia.. walaupun dalam mimpi.

ayah datang membawa pesanan. suruh aku kuat hadapi semua dugaan. hmm.. mungkin akan berlaku sesuatu nanti.. bersedialah..

bila tiba saat untuk berpisah, mesti ayah tak kasi aku ikut dia. kawan aku kata "mungkin sebab amal awak tak cukup, sebab tu ayah awak tak kasi awak ikut".

mimpi.. mainan tidur ataupun petunjuk. semoga ayah tenang di alam sana. al-fatihah.



Shoutbox