Thursday, October 31, 2013

perancangan allah :)

assalamualaikum :)

jam mununjukkan pukul 2 pagi tapi aku masih lagi segar. tengah makan ruski sambil on9 update entry, tweeting, facebooking dan main game farm heroes saga.

normally, time macam ni mesti semua orang dah ngantuk.

dipendekkan cerita, lepas maghrib tadi aku terus tido sampai pukul 10. bangun pon sebab bunyi handphone. ezzy call cakap ada meeting dekat k2. kalau ikutkan hati malas sebenarnya. yelaa.. kan baru bangun tido. tak mandi lagi. klas habis nak dekat pukul 7 kot. aku penat sangat sebab time gap pon aku sibuk siapkan belanjawan MGM. tapi.. disebabkan rasa kita perlu bertanggungjawab dan jangan rasa susah kalau orang lain boleh buat kenapa aku tak boleh, maka aku pun pergilah k2.

sebenarnya.. aku taknak tido lama-lama. aku nak tido setengah jam je. sebab aku nak siapkan esaimen aku. yang pasal makalah penyelidikan pendidikan. tapi allah permudahkan urusan aku. biarkan aku tido, rehatkan diri sebab masa aku kat k2 tu senior aku kasi aku pinjam buku yang sangat-sangat aku perlukan untuk buat esaimen ni. yelaa.. kalau nak buat esaimen tapi tak rujuk buu ni, macam tak guna je. at least, bila kita ada buku, kita tahu apa yang perlu ada dalam ulasan yang kita nak buat.

aku susah hati la juga bila buku ni takde. nak fotostate, bilanya aku nak pergi library? nak beli, harga mahal kot. RM65.90. kang kalau beli ke fotostate ke tiba-tiba buku tu ada kat rumah kan dah membazir. betul tak?

maka, konklusinya.. Allah tahu apa yang terbaik untuk hambanya. Allah maha mendengar dan melihat. dan sesungguhnya perancangan Allah itu adalah sebaik-baik perancangan :)

sekian. assalamualaikum :)
kbye. nak sambung buat esaimen. hehe



Shoutbox