Thursday, June 20, 2013

kemalasan melanda diri.

assalamualaikum.

seperti yang diketahui, esok adalah last paper aku untuk sem ni. kaunseling keluarga. seriyesly aku tak tahu apa yang aku belajar sepanjang aku belajar subjek ni. ya allah. rasa macam loser je. esok nak jawab paper final exam pukul 8.30 pagi. tapi aku still tak baca buku lagi sampai sekarang. sekarang dah pukul 10.49 malam. lebih kurang 10 jam lagi sebelum aku pekse.

kenapa malas sangat ni zahrah? awak ingat awak dah pandai sangat ke?

wani kat sebelah aku ni rajin bebenor study. tapi aku takde mood sangat nak bukak buku. seriyes. arghhhhhhh!!!!!!!!!! taknak study. i'm not in the mood.

okay. let motivate my self..

dear zahrah,
awak fikir lah tak kan awak nak bazirkan masa awak selama 1 sem ni dapat result teruk semata-mata sebab awak layan malas awak tu. zahrah baik, tinggal lagi 1 paper je. lepas ni awak cuti 3 bulan taw. lagi 1 paper je zahrah. cuba bayangkan penat lelah awak pergi tu. tak kan awak rugikan masa awak redah panas-panas tu semata-mata sebab awak malas nak study. zahrah.. ni yang terakhir. lepas ni dah xde lagi dah. jangan malas. ingat, kalau tak dapat dekan jugak sem ni susah awak nak dapatkan dekan ntuk cgpa awak tu. tiap-tiap sem dapat 3.6 something je. lagi sikit awak nak dapat dekan. tak kan awak nak bayar ptptn. zahrah.. baca buku. walaupun awak tak suka baca buku tapi mesti ada hikmah bila awak kena baca buku. takpe zahrah. baca buku walaupun sikit. jangan give up awal sangat. sempat awak nak baca and score untuk paper esok.

cakap dengan diri sendiri. ni namanya teknik top dog under dog dalam teori gestalt.

okay bye. nak baca buku. assalamualaikum :)



Shoutbox