Monday, June 3, 2013

the longest journey to UPM

assalamualaikum..

for the first time in my life, i took train to back to UPM. why? sebab aku bawa maria dengan fizah pergi melaka. jalan-jalan kat kota A Famosa dulu. ni memang kerja gila! main redah je. tapi okay lah. perjalanan dipermudahkan walaupun jam sikit masa nak pergi kat dataran pahlawan tu. ohh ye.. aku ni bukan drive pergi melaka tu. aku naik bas ting tong. again.. first time in my life!

then guess what happen to me...

tiket bas semua habis. SOLD OUT!

-dalam hati : mati aku.. tak kan nak tidur kat melaka kot-

nasib baik la kawan aku ada sorang study dekat bandar melaka. dan memang aku ajak dia jumpa pon. ingatkan tak jadi tapi last minit dia call nak jumpa. good timing. sebab time tu aku baru habis jalan-jalan. betul-betul baru sampai melaka sentral dia call. lepas hang up call aku cari tiket bas semua habis.. hee.. Allah gerakkan hati dia nak datang jumpa aku..

muiz, tengs a lot friend. meredah jam dengan kereta manual. nasib baik ko ni mat kereta. kalau ko naik motor jenuh jugak aku nak bayar teksi segala macam tu. huuu.. tengs tengs tengs :))

kami lalu jalan dalam sebab jam sangat guna highway. tiba-tiba jumpa stesen kereta api sg gadut. seriyes aku  ingat sg gadut tu dekat selangor. rupanya sg gadut tu last hentian ktm kat negeri sembilan. mati-mati aku ingat last hentian kat seremban selama ni. huuu... sampai je kat sg gadut train nak sampai lagi 4 minit. lari laju-laju sampai tertinggal dodol kat dalam kereta muiz. aku mengidam kot dodol tu -.-  takpela. rezeki muiz.

hmm.. at last sampai dekat serdang dalam pukul 11 malam. amek teksi balik upm sebab bas macam dah takde.

moral of the story: lain kali buat plan A, B, C, D.... heee... tapi best sebab macam tengah melancong hari ni. cuma nak buat try and error ni kena berani amek risiko. alhamdulillah perjalanan aku dipermudahkan :))

okaylah. nak tido. esok nak study. kbye. assalamualaikum :)



Shoutbox