Sunday, February 27, 2011

bila kita terpaksa melepaskan dia pergi~

rasa susah sgt bila dye pergi tbe2 dlm idop kte. nak meraung pun x guna sbb dye xkn dtg balek kt kte. rse mcm dunia ni gelap je. rse cm kt dunia ni kte sowg je yg tinggal. mcm org buta yg kehilangan tongkatnya. rse mcm nk ikot dye pergi. tapi tbe2 teringat kt org laen yg rasa apa yg aku rasa. jangan jd selfish ok! dugaan org laen ag besar dr ko! 2 je yg mampu aku ckp kt diri sndiri.

dye tinggalkn aku tnpa smpat mengucapkan selamat tinggal. masa 2 mcm2 soalan yg ada kt kepala aku.

kenapa mst dye?
kenapa mst aku yg trima sume ni? aku kecik ag!
kenapa bukan org laen?
kenapa tibe2 sume ni berlaku?
lepas ni sape nk tolong aku ag?
klu aku ad masalah kt sape aku nk ngadu?
mcm mne nk idop?

terasa mcm ada suara yg menjawap sume persoalan aku tu.

sebab allah ag sayang kn dye.
sebab allah tahu kau mampu hadapi segala ujian ni.
sebab org laen punya ujian laen. ntah2 ujian diorg ag besar dr ko.
sebab allah tu maha berkuasa. apabila DIA kata jadi maka jadilah.
minta tolong kat allah. makhluk xda kuasa. allah yg maha berkuasa.
mengadu kt allah sebab DIA maha mendengar dan DIA xpernah jemu dgr rintihan hamba-NYA.
insyaallah allah akan tolong. yg mengenyangkan bukan makanan. yg menghilangkan ngantuk bukan tidur. yg membahagiakan kita bukan duit.

semua kata2 dya terngia2 di telinga. aku cuba untuk terima hakikat. cuba untuk melepaskan dya pergi. cuba untuk melupakan segala2nya yg berkaitan tentang dya. sampai satu tahap aku lupa mcm mana rupa dya. aku rasa mcm aku da delete sume memori aku dengan dya. aku lupa semuanya.

tapi akhirnya aku sedar. kenapa aku mst lupakn dya? dya org yg paling aku syg. x patut aku lupakan dya. dya sntiasa ada. darah yg mengalir kat badan aku ni darah dya. dya sentiasa ada dalam diri aku. yg paling penting dya hidup di dalam hati aku. aku redha dengan ketentuan ILAHI walaupun perit untuk aku terima. aku tahu dya mesti sedih kalau tgk aku mcm ni slalu.

dun woory ayah. i'm ur girl. ur big girl.big girl cannot cry.

AL-FATIHAH UNTUK ARWAH HAJI MOHD ZULKIFLI BIN MOHD NOR.

Shoutbox