Sunday, July 13, 2014

antara aku dan maryam

assalamualaikum :)

15 ramadhan 1412 bersamaan 18 mac 1992. maksudnya semalam bufday aku ikut kalender hijrah. tak perasan pulak hari ni dah masuk 16 ramadhan. cepat masa berlalu.

mak lahirkan aku pada pertengahan ramadhan. tiba-tiba teringat cerita mak masa mengandungkan aku. mak cakap mak selalu bacakan surah maryam untuk aku. sebelum bersalin pun mak sempat habiskan baca surah maryam dulu. mungkin berkat baca surah maryam.. mak mudah lahirkan aku :)

tapi mak cakap..

"ara yang paling senang nak dilahirkan tapi paling susah nak dididik."

hehee. mak, kita tahu kita degil. nakal pulak tu. terima kasih sebab jaga kita, didik kita, ajar kita, sayang kita. kita sayang mak jugak. sorry coz always make trouble. heeee :p

itulah kisah antara aku dan surah maryam :)

surah maryam. surah ke-19. terdiri daripada 98 ayat. diturunkan di makkah.

kbye. tu je nak tulis. assalamualaikum :)

Shoutbox