Saturday, December 22, 2012

bila sakit dah tentunya homesick!

assalamualaikum.

aku sakit. muntah-muntah. dah macam orang pregnant pulak. wahh. haru gila bila tak boleh makan! terseksa jiwa raga aku. nasib baik aku tak makan benda yang berat-berat sangat haritu. kalau tak mau haru aku muntah sampai lebam. nasib baik klas dah nak habis masa tu. lecturer kata boleh balik, aku rasa lain macam terus lari cari toilet.

hmm.. walaupun aku baru balik beberapa hari lepas, aku rasa macam dah lama sangat aku dok kat UPM ni. rasa macam masa tu lambat sangat berlalu. bila sakit dan kena jaga diri sendiri rasanya sangat lah tak best. nasib baik rumate aku ada masa aku muntah buat kali ke dua. good timing. dia masuk, aku terus muntah. baldi dah get ready kat tepi. well, i know my body very well. so get prepared early la baldi sume tu. haha. malam tu, bila suhu badan aku naik dan rumate aku takde g dicussion, classmate aku datang bilik. again, good timing. dia sebenarnya datang nak amek barang je. hmm.. sesungguhnya perangcangan Allah tu sangatlah sempurna. tengs awak.. buatkan saya milo panas, urutkan kaki saya, buat saya gelak. at least tak lah rasa macam... macam sorang-sorang kat dunia ni. haha. ayat tak boleh blah!

seriously, bila aku rasa macam aku ni sorang-sorang kat dunia ni, mesti akan ada orang datang dan temankan aku. buat aku gelak. dan aku sebenarnya tak pernah sorang-sorang kat dunia ni. Allah sentiasa ada dan tahu apa yang terbaik untuk aku.

walaupun mak tak ada kat sisi, walaupun aku tak boleh balik rumah sekarang.. tapi perancangan yang Allah aturkan untuk aku tu ternyata lebih baik :)

bila kita minta matahari, tapi mendung yang kita dapat disertakan dengan ribut petir segala macam, jangan sedih sebab ada pelangi menanti lepas tu.

* i fell much better now. mak jangan risau. anak mak kuat kat sini. (kadang-kadang aku rasa ayat aku macam lah aku ni study kat obersea. exaggerated sangat! haha)

okay. bye. assalamualaikum :))



Shoutbox