Friday, June 29, 2012

cantiknya dia..

 pakcik google punya ihsan

bertudung labuh? hanya satu perkataan yang boleh aku cakapkan. CANTIK. nampak suci je kalau pandang perempuan bertudung labuh. tapi aku bukan sebahagian daripada mereka.

bukan tak pernah bertudung labuh. pernah. tapi hanya beberapa bulan. itu pun sebab aku bersekolah di sekolah agama masa sekolah menengah. ya cuma beberapa bulan di situ.  bertudung labuh disebabkan peraturan semata-mata. bukan disebabkan kehendak hati sendiri.

berjalan-jalan menjengah dr cinta punya belog membaca entry baru yang ditulis. how about tudung labuh? or tudung yang lebih labuh dari biasa?

Awak, nak berubah slow-slow, akan ada sahabat yang sudi pimpin tangan dan guide awak along this journey. Tak mampu pakai tudung labuh, pakailah tudung yang lebih labuh sikit yang boleh cover apa-apa yang patut. Gembirakan diri apabila menutup aurat. Tutup aurat bukan tandanya tersekat tapi supaya selamat. Allah tahulah apa yang terbaik buat hamba-Nya, kita tinggal ikut dan amalkan dalam kehidupan seharian. Allah nak didik kita dengan bermacam-macam cara.

-dr cinta-


wow. interesting.

-saya bukan budak baik tapi saya nak berubah menjadi yang lebih baik-

Shoutbox