Friday, January 25, 2013

its all about addmath.

assalamualaikum.

dulu, sebelum aku masuk form 4.. aku pernah tanya apa subject paling susah nak belajar kalau amek pure science. ada orang kata biasanya kalau perempuan subject paling susah physics. tapi kalau biology dorang senang nak belajar. kalau lelaki terbalik. physics senang. bio susah. tapi majoriti kata tak kiralah lelaki ke perempuan ke kata addmath la yang paling susah nak score.

tapi aku terbalik. aku suka study physics. bio hancur. adakah aku lelaki? hahaha. lain orang lain pandangan. tak semua orang sama. tapi bila kita dah dengar semua ni akan wujudlah stereotaip. dan stereotaip aku addmath adalah super duper susah. walaupun aku belum lagi belajar addmtah time tu.

dipendekkan cerita, aku memang tak boleh nak faham apa tu addmath masa mula-mula belajar dulu. sebab dekat otak dah set ADDMATH SUSAH! hanya orang yang pandai gila-gila je boleh score addmath. walaupun sebenarnya addmath tak sesusah mana.

addmath jadi senang lepas beberapa bulan (banyak bulan. bukan sebulan dua) aku tuisyen dengan sir.

yang ini khas untuk cikgu aku. cikgu tuisyen aku.

sir, terima kasih sebab tak marah kami bila kami tak tahu. kami datang dengan kosong di kepala. dengan markah ujian bulanan yang hanya 6%, 10%, 18% dan 20%. hanya itu yang kami mampu. tapi u never give up to teach us. u teach us slowly. u never mind if u have to spend time more with us. u never mind if we paid your fees late. u never mind if we came late. opss maybe u mind but u did't tell us.

daripada markah ujian tu hanya 6% sampailah B+ untuk SPM. itu adalah satu kejayaan yang besar bagi saya. kadang-kadang aku terfikir macam mana sir boleh tahan dengan kami. urghh.. aku tak sesabar sir untuk mengajar addmath.




*dear zahrah, life never get easy when you start to give up. teach him slowly. he will get it soon. remember, he did't have any basic like you.

but u also can't give up bro. tak guna kalau aku je yang beria tapi kau taknak belajar, tak yakin dengan diri sendiri dan taknak rasa diri kau mampu. hanya kau je yang mampu ubah diri kau. aku ni hanya mampu tolong kau sikit je. yang selebihnya kau.

-membebel seorang diri-

ok.bye.assalamualaikum.



Shoutbox