Tuesday, May 15, 2012

kalau orang lain boleh, AKU PUN BOLEH!

BOLA TAMPAR..

ohh, aku benci kau. sejak dari sekolah rendah lagi. sebab aku tak tahu macam mana nak main. bila tengok oang lain tahu main, membuatkan aku makin benci kau. sebab terasa betapa bodohnya diri ini.

tapi, ada orang pernah cakap dekat aku..

"never give up till the end. we don't know what happened at the end. selagi ada masa, selagi ada peluang, selagi ada kemungkinan untuk berjaya walaupun tipis, berusahalah dan jangan pernah berputus asa.

semalam ada tournament bola tampar. aku jadi player. sebab terpaksa.

1st game.

kalah. dan aku rasa akulah punca kekalahan itu. walaupun mereka tidak berkata-kata.  

aku taknak jadi punca. aku taknak dipersalahkan. manusia semua sama. kalau mereka boleh  aku pun boleh. time break, dorang makan aku pulun pukul bola tu. aim: mesti lepas net. tak kisah la bola tu senget ke tak. janji lepas net & in.

result: yeah! berjaya.

lepas tu aku terus jatuh cinta kat bola tampar. HAHAHA :p

moral of the story: never give up till the end. berusaha dulu, baru tawakal. kalau orang lain boleh, takde sebab aku tak boleh!

Shoutbox